پایگاه اطلاع رسانی حقوق

مشاوره حقوقی عدل گستر منیره کامران

پایگاه اطلاع رسانی حقوق

مشاوره حقوقی عدل گستر منیره کامران

خدایا همواره تو را سپاس می گذارم ، که هر چه در راه تو و در راه پیام تو پیشتر می روم و بیشتر رنج می برم ، آنها که باید مرا بنوازند ، می زنند ، آنها که باید همگامم باشند ،سد راهم می شوند، آنها که باید حق شناسی کنند ،حقکشی می کنند، آنها که باید دستم را بفشارند ، سیلی می زنند ، آنها که باید در برابر دشمن حمله کنند ، پیش از دشمن حمله میکنند و آنها که باید در برابر سم پاشی های بیگانه ستایشم کنند ، تقویتم کنند، امیدوارم کنند و تبرئه ام کنند ، سرزنشم می کنند ، تضعیفم می کنند ، نومیدم می کنند ،متهمم می کنند، تا در راه تو از از تنها پایگاهی که چشم یاری دارم و پاداشی ،نومید شوم ، چشم ببندم ، رانده شوم …تا تنها امیدم تو شود چشم انتظارم تنها به روی تو باز ماند ، تنها از تو یاری طلبم ، تنها از تو پاداش گیرم ، در حسابی که با تو دارم شریکی نباشد تا :

تکلیفم با تو روشن شود ، تا تکلیفم با خودم معلوم گردد تا حلاوت اخلاص را که هر دلی اگر اندکی چشید ، هیچ قندی در کامش شیرین نیست _ بچشم .


نویسندگان
آخرین نظرات

آیا تا به حال حس قران را لمس کرده اید؟

منیره کامران | شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۴۴ ب.ظ

قرآن !

من شرمنده توام اگر از تو آواز مرگی ساخته ام که هر وقت در کوچه مان آوازت بلند می شود همه از هم می پرسند " چه کس مرده است؟
چه غفلت بزرگی که می پنداریم خدا ترا برای مردگان ما نازل کرده است .
قرآن !

من شرمنده توام اگر ترا از یک نسخه عملی به یک افسانه موزه نشین مبدل کرده ام .
یکی ذوق می کند که ترا بر روی برنج نوشته،‌ یکی ذوق میکند که ترا فرش کرده ،‌یکی ذوق می کند که ترابا طلا نوشته ، ‌یکی به خود می بالد که ترا در کوچک ترین قطع ممکن منتشر کرده و … آیا واقعا خدا ترا فرستاده تا موزه سازی کنیم ؟
قرآن!

من شرمنده توام اگر حتی آنان که تو را می خوانند و ترا می شنوند ،‌ آن چنان به پایت می نشینند که خلایق به پای موسیقی های روزمره می نشینند .. اگر چند آیه از تو را به یک نفس بخوانند مستمعین فریاد می زنند ” احسنت …! ” گویی مسابقه نفس است …
قرآن !‌

من شرمنده توام اگر به یک فستیوال مبدل شده ای حفظ کردن تو با شماره صفحه ،
‌خواندن تو آز آخر به اول ،‌یک معرفت است یا یک رکورد گیری؟ ای کاش آنان که ترا حفظ کرده اند ، ‌حفظ کنی ، تا این چنین ترا اسباب مسابقات هوش نکنند .

خوشا به حال هر کسی که دلش رحلی است برای تو .

آنان که وقتی ترا می خوانند چنان حظ می کنند ،‌ گویی که قرآن همین الان به ایشان نازل شده است. آنچه ما با قرآن کرده ایم تنها بخشی از اسلام است که به صلیب جهالت کشیدیم.

  • منیره کامران

نظرات  (۵)

  • مردمان رباط
  • منتظر میمانم ...........تا کسی بگوید .........
    پاسخ:
    عظمت نصیب کسانی میشود که در اشتیاق رسیدن به هدف های عالی میسوزند...
  • محمود قربانی پور
  • انتخاب خوبی داشتید اتفاقا من هم هر وقت به جلسه قرآن میرم یا شبهای احیا دعای جوشن کبیر معنی فارسی رو میخونم خیلی دلنشین میشه. تو خونه اگه نوار قرآن رو روشن کنی فوری میگند خاموش کن خوبیت نداره مگه کسی مرده. راه سعادت اینه که فهم قرآن را به درون زندگی انسان،روابط اجتماعی، سیاست،کسب و کار و تمامی شئونات زندگی وارد کنیم.
    پاسخ:
    جاده های زندگی را خدا هموار میکند
    کار ما فقط برداشتن سنگ ریزه هاست
    واقعا عالی بود ومن هم شرمنده از قرآن
    پاسخ:
    بر آنچه گذشت
    آنچه شکست
    آنچه نشد
    حسرت نخور ......
    زندگی اگر آسان بود با گریه آغاز نمیشد
    خیلی زیبا بود -ممنون
    من بیشتر دوس دارم ترجمه قرآنو بخونم.ولی متاسفانه طوری فرهنگ سازی شده که گاهی از اینکه عربیشو نمیخونم ، عذاب وجدان میگیرم!
    پاسخ:
    انسان پدیده ای غریب است
    به فتح هیمالیا میرود
    به کشف اقیانوس آرام دست میابد
    به ماه و مریخ سفر میکند
    تنها یک سرزیمن است که هرگز تلاش نمیکند آن را کشف کند !
    و آ« دنیای درونی وجود خود اوست

    خانم نادری دستتان درد نکند ، انصافا قران مهجود است در جامعه و ما مردم در پیچ وخم زندگی فرو رفته ایم ومتاسفانه نمی دانیم که بسیاری از نسخه های مشکلاتمان در قران نوشته شده است ، افسوس که وقتی می فهمیم که دیگر دیر شده است . انشاالله با قران بیشتر مانوس شویم ، نه برای آخرت . بلکه برای زندگی این دنیایمان ، زیرا قران شفای دردها ومشکلات این دنیا است و این دنیا است که آن دنیارا نیز می سازد ، اگر با این تعریف به سراغ قرآن رفتیم زندگیمان طور دیگری میشود. پیشنهاد می کنم هرروز پیام یک آیه را ( آیات مربوط به زندگی - اخلاق -اجتماع- کسب وکار- خانواده و... ) ارائه دهید - با تشکر
    پاسخ:
    بنده کامران هستم

    خوشحال هستم که انس با قران در وجود تمامی عزیزان لبریز است

    از پیشنهاد خوبتان ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی