پایگاه اطلاع رسانی حقوق

مشاوره حقوقی عدل گستر منیره کامران

پایگاه اطلاع رسانی حقوق

مشاوره حقوقی عدل گستر منیره کامران

خدایا همواره تو را سپاس می گذارم ، که هر چه در راه تو و در راه پیام تو پیشتر می روم و بیشتر رنج می برم ، آنها که باید مرا بنوازند ، می زنند ، آنها که باید همگامم باشند ،سد راهم می شوند، آنها که باید حق شناسی کنند ،حقکشی می کنند، آنها که باید دستم را بفشارند ، سیلی می زنند ، آنها که باید در برابر دشمن حمله کنند ، پیش از دشمن حمله میکنند و آنها که باید در برابر سم پاشی های بیگانه ستایشم کنند ، تقویتم کنند، امیدوارم کنند و تبرئه ام کنند ، سرزنشم می کنند ، تضعیفم می کنند ، نومیدم می کنند ،متهمم می کنند، تا در راه تو از از تنها پایگاهی که چشم یاری دارم و پاداشی ،نومید شوم ، چشم ببندم ، رانده شوم …تا تنها امیدم تو شود چشم انتظارم تنها به روی تو باز ماند ، تنها از تو یاری طلبم ، تنها از تو پاداش گیرم ، در حسابی که با تو دارم شریکی نباشد تا :

تکلیفم با تو روشن شود ، تا تکلیفم با خودم معلوم گردد تا حلاوت اخلاص را که هر دلی اگر اندکی چشید ، هیچ قندی در کامش شیرین نیست _ بچشم .


نویسندگان
آخرین نظرات

قصاص

منیره کامران | شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۵۷ ب.ظ

با سلام

این مطلب برگرفته از وبسایت  http://crimelaw.ir/post-739.aspx

سخنی با رسانه هایی که عروسک خیمه شب بازی غربی ها شده اند

(امین بخشی زاده - کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی)

سنگ قصاص ریحانه جباری را به سینه نزنید!

رسانه های غربی اخیراً در برنامه های خود بحث قصاص ریحانه جباری را پیش کشیده و مدعی حقوق بشر شده اند. در خطاب به این نوع رسانه ها لازم دیدم در وبلاگ خود مطلب کوتاهی قرار دهم تا باشد که به سمع و نظرشان برسد.

کسی که این مطلب را می نویسد، نه با ریحانه دشمنی دارد نه با اولیای دم صنمی و نه کسی است که مثل شما بدون علم حقوقی به «قصاص» عنوان «اعدام» دهد. بلکه کسی است که خود را در مقام قضاوت بی طرفانه و عادلانه قرار داده و روی سخن با شما دارد. کسی که حداقل هشت سال در علم حقوق فعالیت دارد و حال قرار است تز ارشد دفاع کند. ارشد جزا و جرم شناسی و حداقل 5 عنوان کتاب جزایی نگارش نموده است:

از هنگامی که قتلی ارتکاب می­یابد، تا زمانی که حکم قصاص اجرا می­شود نزدیک 54 قاضی (از بازپرس و دادستان گرفته تا رییس دادگاه صادرکننده­ی حکم و قضات دیوان عالی کشور) در جریان مستقیم امر قرار می­گیرند. کم تجربه ترین قاضی (به عنوان مقام تعقیب و تحقیق) حداقل هشت الی ده سال کار قضایی کرده و با تجربه ترین آنان هم حداقل 30 سال؛ خانم ریحانه جباری که متولد 1366 یعنی 27 سال سن دارد؛ پس هر کدام از قضات درگیر امر محاکمه و تجدیدنظر بیشتر از سن خانم جباری سابقه ی قضاوت دارند و اگر ماهی یک پرونده ی قتل رسیدگی کنند، هر کدام سرجمع 360 پرونده رسیدگی کرده اند یعنی با 360 نفر مثل خانم جباری برخورد داشته اند و همه ی این قضات قبل اینکه شروع به محاکمه نمایند از چشمان خانم جباری می خوانند که ایشان مرتکب قتل شده یا خیر؛ گذشته از این، یک قاضی که حکم قصاص فردی را صادر می کند، هیچوقت بخاطر حقوق ماهیانه ای که می گیرد، حاضر نمی شود با جان دیگران بازی کند، این شماها هستید که بخاطر ماهی یک میلیون پول نجس غربی ها، سنگ ریحانه را به سینه می زنید. اگر ریحانه جباری 1 نفر باشد که به فرض محال با ناعدالتی قصاص خواهد شد، همین غربی ها روزانه 100 نفر مثل ریحانه را در عراق و سوریه و غزه به خونشان آغشته می کنند؛ چرا در مورد آن ها اینقدر حساس نیستید؟

آیا شما هدفتان کمک به ریحانه است؟ اگر هدفتان کمک به ریحانه است، در رسانه هایتان از اولیای دم بخواهید که گذشت کنند چرا اجرای یک حکم الهی را وسیله ی کینه توزی با حکومت ایران کرده اید؟

گیریم قصاص یا به قول افراد نادانی مثل شما، «اعدام» چیز بدی است. مگر قبل از ارتکاب عملی این حکم قانون به گوش مردم رسانده نشده؟ آیا ریحانه نمی دانسته که ارتکاب قتل مجازاتش قصاص است؟ چرا مادر ریحانه را قصاص نمی کنند؟ چرا همسایه ی ریحانه را قصاص نمی کنند؟ شمایی که هنوز فرق قصاص و اعدام را نمی دانید! امروز به شما اعلام می شود که اگر در میدان آزادی دستگیر شوید، اعدام خواهید شد؛ خوب یا بد؛ خب شما چرا به میدان آزادی می روید که اعدامتان کنند؟ می توانستید نروید و دستگیر نشوید.

شمایی که از هزاران کیلومتر دورتر نشسته و قضاوت می کنید، آیا وقتی این اتفاق افتاده دوربین مدار بسته کار گذاشته بودید که ادعا میکنید ریحانه قصد دفاع از ناموس داشته؟ یا شما هم به صرف ادعای ریحانه در مقام نقل قول برآمده اید؟ اگر در مقام نقل قول برآمده اید باید حرف هر دو طرف را بشنوید و نقل کنید؛ حال که مقتول در قید حیات نیست چگونه می توان به نقل قول یک طرف تکیه کرده و چهره ی حکومت ایران را مخدوش کرد؟ وقتی شما می گویید ریحانه در مقام دفاع بوده، یعنی مقتول هم در مقام تجاوز بوده؛ آیا با این ادعا و ریختن آبروی یک متوفی که نه زبان دارد نه جان که از آبرویش دفاع کند، چگونه انتظار دارید اولیای دمی که آبروی پدرش را می برید، به خود اجازه ی گذشت دهند؟ با این ادعای شما، اولیای دم می گویند اگر گذشت کنیم یعنی قبول داریم که پدرمان قصد تجاوز داشته؛ کدام عقل سلیم چنین جسارتی به خرج داده و از قاتل می گذرد؟

پس هدف شما کمک به ریحانه و امثال ریحانه نیست. هدف شما مخدوش کردن چهره ی حکومتی است که مبنای قانونگذاری آن مخصوصاً در بحث قصاص، نص صریح کتاب آسمانی قرآن است.

وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَاْ أُولِیْ الأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ (سوره بقره – آیه ١٧٩)

و برای شما ـ ای خردمندان ـ در قصاص حیاتی عظیم است این حکم را مقرّر کردیم باشد که از قتل پرهیز کنید.

اگر حقوق بشر می خواهید فقط به این سوال پاسخ دهید که داعش این همه سلاح و تجهیزات را از کجا تأمین نموده است؟ آیا از همان جایی نیست که شما تأمین می شوید؟

 

 

اگر ایران قصاص می کند، غرب جنایت می کند و شما هم در قبال این جنایات پاسخگو خواهید بود.

 

  • منیره کامران

نظرات  (۲)

  • نگاه و نشان
  • http://khanebedoshan.blogfa.com/post-68.aspx
    سلام دوست دارم از این پست دیدن واظهار نظر کنید ،لطفا
    پاسخ:
    سلام پاسخ رو دادم 
    به نظر من قوه قضاییه باید چنین پرونده هایی را مفصل اطلاع رسانی کند تا شبهه در مورد آن کمتر شود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی