پایگاه اطلاع رسانی حقوق

مشاوره حقوقی عدل گستر منیره کامران

پایگاه اطلاع رسانی حقوق

مشاوره حقوقی عدل گستر منیره کامران

خدایا همواره تو را سپاس می گذارم ، که هر چه در راه تو و در راه پیام تو پیشتر می روم و بیشتر رنج می برم ، آنها که باید مرا بنوازند ، می زنند ، آنها که باید همگامم باشند ،سد راهم می شوند، آنها که باید حق شناسی کنند ،حقکشی می کنند، آنها که باید دستم را بفشارند ، سیلی می زنند ، آنها که باید در برابر دشمن حمله کنند ، پیش از دشمن حمله میکنند و آنها که باید در برابر سم پاشی های بیگانه ستایشم کنند ، تقویتم کنند، امیدوارم کنند و تبرئه ام کنند ، سرزنشم می کنند ، تضعیفم می کنند ، نومیدم می کنند ،متهمم می کنند، تا در راه تو از از تنها پایگاهی که چشم یاری دارم و پاداشی ،نومید شوم ، چشم ببندم ، رانده شوم …تا تنها امیدم تو شود چشم انتظارم تنها به روی تو باز ماند ، تنها از تو یاری طلبم ، تنها از تو پاداش گیرم ، در حسابی که با تو دارم شریکی نباشد تا :

تکلیفم با تو روشن شود ، تا تکلیفم با خودم معلوم گردد تا حلاوت اخلاص را که هر دلی اگر اندکی چشید ، هیچ قندی در کامش شیرین نیست _ بچشم .


نویسندگان
آخرین نظرات

برنامه ها و دیدگاه ها

منیره کامران | پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۵۳ ب.ظ


همشهریان فهیم، غیرتمند و دوراندیش خوانسار

با سلام و احترام

در آستانه انتخاب بزرگی دیگر برای تعیین سرنوشت شهری پرافتخار که آوازه و شهرت آن در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و مذهبی و هنری غیر قابل انکار است، قرار گرفته ایم. انتخابی که اگر درست و آگاهانه صورت پذیرد به شکوفایی بیش از پیش شهر و شهرستان منجر شده و اگر خدای ناکرده با کم دقتی و صرفاً بر پایه تعصب بیهوده صورت پذیرد، خسارتی جبران ناپذیر به توسعه و پیشرفت منطقه وارد خواهد ساخت و اثرات نامیمون آن در آینده شهر بروز خواهد نمود. خوشبختانه عملکرد شما مردم فهیم شهرستان ثابت کرده است که آنچه برای شما مهم است انتخابی بر پایه استدلال، دقت و آگاهی است و همین امر سبب شد که اینجانب به عنوان شهروندی کوچک جسارت نموده، با توجه به احساس دین و تکلیف نسبت به آینده شهر عزیز و زادگاه پر افتخار خود و در سایه سار لطف یکتای بی همتا، خدای باری تعالی و امید به حمایت شما مردم فهیم و دانای خوانسار، به صورت مستقل پا به عرصه این انتخابات نهم تا با تکیه بر قانون و توجه به ارزشهای والای اسلامی و ملی و محلی، ضمن ایجاد شور و نشاط انتخاباتی امیدوارانه در این عرصه حضور یابم.

با توجه به عدم امکان گفت و گوی مستقیم با یکایک شهروندان محترم به لحاظ نبود فضا و امکانات مناسب در این خصوص، ذیلاً مختصری از مهمترین برنامه های خود را که انشاا... در سایه تشکیل شورایی دانامحور و برنامه محور تحقق خواهد یافت، تقدیم شما عزیزان می نمایم تا در صورت پذیرش با آراء خود زمینه اجرای آن فراهم گردد:

                   ·تشکیل صندوق حمایت از جوانان و نخبگان

شهرستان خوانسار همواره در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، مذهبی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... استعدادهای درخشانی داشته و رتبه آوران و نام آورانی در این زمینه ها داشته است. عدم وجود پایگاهی برای حمایت مستمر از نخبگان و جوانان برجسته شهرستان و هدایت استعدادهای موجود یکی از نیازهای اساسی شهرستان است که با تشکیل این صندوق و جذب حمایتهای دولتی و عمدتاً مردمی می توان به ادامه تحصیل نخبگان، حمایت از طرح ها و اختراعات و تشویق و اهدای جوایز درخور رتبه آوران صحنه های مختلف کمک نمود.

                   ·پیگیری امکانات و رفاهیات بانوان

بر اساس آخرین اعلام رسمی مرکز آمار ایران به استناد سرشماری سال 1390، بیش از نیمی از جمعیت شهر خوانسار را زنان تشکیل می دهند. (از 21338 نفر جمعیت رسمی، 10800 نفر زن هستند) بافت مذهبی ویژه شهرستان خوانسار و عدم وجود امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی متناسب با نیازهای بانوان خوانسار یکی از مسائل و مشکلاتی است که تا کنون به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است. دختران، خواهران و زنان پاک و نجیب خوانسار نباید به دلیل نبود اماکنی ویژه برای رشد و شکوفایی استعدادهای خود، احساس سرخوردگی، ناامیدی و افسردگی نمایند. باید برنامه ریزی شود تا مبادا نبود امکانات و رفاهیات بانوان خدای ناکرده زمینه ساز فساد و یا سبب مهاجرت به شهرستان های دیگر شود.

تاسیس  اماکن رفاهی-تفریحی بانوان از حداقل حقوق زنان است که در صورت پذیرش اینجانب در شورای شهر در کنار تلاش برای توسعه اماکن عمومی در تحقق آن خواهم کوشید.

                   ·دفاع از حقوق شهروندی و شهروند محوری

همه کسانی که در شهر زندگی می کنند، شهرنشین محسوب می شوند، اما وقتی پای حقوق و وظایف پیش می آید، واژه شهروند واژه ای مناسب و درخور همه ساکنان یک شهر است. آنچه عموماً برای شهروندان یک شهر تعریف می شود، انتظارات و وظایفی است که بر عهده آنان قرار می گیرد. با این حال باید توجه داشت که هر شهروند در قبال وظایفی که برای پیشرفت شهر خود دارد، باید بتواند از حقوق تعریف شده قانونی خود، حداکثر استفاده را ببرد.

با توجه به تحصیلات و تجربه تخصصی اینجانب در زمینه حقوق، آشنا کردن شهروندان با حقوق اساسی و قانونی خود در حوزه های شهری و توجه و دفاع از حقوق آنان در مصوبات شورا به ویژه در تدوین بودجه و عوارض سالانه شهرداری یکی از مهمترین برنامه های اینجانب در صورت ورود به شورا خواهد بود.

                   ·توسعه علمی و دانشگاهی

مسئولین و شوراهای گذشته، اقدامات خوبی را با همکاری مردم فرهنگ دوست شهرستان در احداث و راه اندازی واحدهای دانشگاهی شهرستان انجام داده اند. ادامه این راه ارزنده و به ویژه توسعه رشته های دانشگاهی به ویژه پیگیری مقاطع تحصیلی بالاتر از جمله کارشناسی ارشد و دکترا در مراکز آموزش عالی شهرستان، از اولویت های منطقه است که علاوه بر کمک به رونق جمعیتی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان، می تواند به رشد علمی بسیاری از شهروندان و به ویژه بانوانی که امکان تحصیل در سایر مناطق کشور را ندارند منجر شود. این موضوع یکی از برنامه های اساسی اینجانب در شورا خواهد بود.

                   ·نگاه جامع به توسعه ی شهر و گسترش عادلانه امکانات

بر اساس آخرین سرشماری رسمی کشور 6655 خانوار در خوانسار سکونت دارند. از سویی با توجه به این که گسترش طولی شهر خوانسار و باغ شهربودن آن و پراکندگی خانه ها و محلات سبب بروز مشکلاتی در خدمات رسانی عادلانه گردیده، باید امکانات و خدمات شهری متناسب با ویژگی های محلی و خصوصیات هر منطقه به صورت عادلانه تقسیم شود. بدون شک در صورت عدم توزیع متوازن امکانات و خدمات بسیاری از محلات به ویژه محلاتی که در حاشیه قرار دارند، خالی از سکنه شده و مناطق مرکزی شهر با تراکم جمعیت و متعاقب آن مشکلات جدی در زمینه های مختلف از جمله گرانی زمین و مسکن، ترافیک و ... مواجه خواهند شد.

شورای آینده می تواند با نگاهی علمی، جامع و دقیق و با بهره گیری از ایده ها، نظرات و حمایت خود شهروندان در این راستا اقدامات شایسته ای را انجام دهد.

                   ·حمایت از صنعت گردشگری

موقعیت طبیعی شهرستان خوانسار و ویژگی های منحصر بفرد آن می تواند خوانسار را به یکی از قطب های گردشگری مرکز ایران مبدل کند. توجه به زیرساختهای گردشگری شهر خوانسار و ایجاد زمینه هایی برای پایدار و ماندگار کردن گردشگران در شهر می تواند به رونق و شکوفایی اقتصادی شهر و رفع معضل بیکاری کمک شایانی کند. برنامه ریزی های لازم جهت مدیریت و ساماندهی محیطهای طبیعی، قابل بازدید کردن اماکن تاریخی و سوق دادن گردشگران به بازارهای محلی باید مدنظر شورای آینده قرار گیرد.

                     ·سازماندهی مبلمان شهری و فضاهای عمومی

سیمای بصری شهر نقش مهمی در سلامت روح و روان شهروندان دارد. استفاده از مبلمان شهری مناسب، رنگهای متنوع و زیبا و وجود نظم و انضباط در تاسیسات شهری از موارد مهمی است که باید به صورت سیاست گذاری های کلی توسط شورای اسلامی شهر تدوین و به شهرداری و دستگاههای دیگر ابلاغ شود.

سایر دیدگاهها:

           ·تقویت همه جانبه مشارکت کلیه مردم در امور اجتماعی اقتصادی فرهنگی رفاهی و بهره گیری از نظرات متخصصان و افراد صاحبنظر و با تجربه

           ·پیگیری رفع معضلات بهداشت و درمان شهری

           ·کوشش برای تشکیل و تقویت نهادهای مردم نهاد برای پیشرفت کلیه اقشار جامعه

           ·تلاش در جهت گسترش مراکز تفریحی ورزشی به ویژه برای قشر جوان

  • منیره کامران

برنامه های منیره کامران

نظرات  (۴)

رعایت حقوق شهروندی در مصوبات شورا مساله بسیار بسیار مهمیه که امیدوارم شما و دیگران اگه راه پیدا کردید فراموش نکنید

پاسخ:
قطعاً یکی از دلایل حضور من در این عرصه همین بوده و مطمئن باشید در صورت کسب افتخار حضور در این زمینه خواهم کوشید
نمیدونم چرا این برنامه های شما برام اینقدر آشناست چند نفری این همه برنامه و طرح نوشتید؟ دستتون درد نکنه ولی شما نمیدونید ایرانی جماعت حال نداره این همه نوشته رو یکهو بخونه دو تا سه تا پست می کردی خواهر.تازه تو خونسار قراره کسی به برنامه رای بده
پاسخ:
برنامه های بنده با مطالعات و بررسی های چندین ماهه از مسائل و مشکلات و نیازهای شهر و البته با کمک و مشاوره برخی از متخصصین شهر تهیه و تدوین شده. مطمئنم که در این دوره بیش از گذشته مردم  عزیز به برنامه ها توجه خواهند نمود
زن را چه به شورا این کار مردانه است زن باید بشیند توخونه وغذا درست کند جاروکند وبچه داری یکند
پاسخ:
یکی از دلایل حضور بنده در این عرصه مبارزه با این افکار پوچ و سخیف است. امروز زنها در بسیاری عرصه ها اگر از مردان پیش تر نباشند، عقبتر نیستند
  • جوان بیکار
  • این حرفها بیهوده است شما زنها جای ما آقایون راگرفته اید وجای مردهارا در بازار کار این مملکت برکرده اید وحالا شعار میدهید 
    پاسخ:
    کار کردن به زن و مرد نیست. هر کس با توجه به تخصصش باید دنبال کاری بره که می تونه انجام بده. البته حق می دم که سیاستگزاری در خصوص اشتغال زیاد جالب نیست و حتی خیلی وقتها در حق زنها هم اجحاف میشه. اما کلا این باور غلطه که زنها جای مردها رو گرفتند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی